De voorbije twee weken leerden we over gezonde en ongezonde voeding.
We leerden een leuk versje:
We zochten in de reclamefolders gezond én ongezond eten. Dit moesten we op de juiste flap kleven:
We maakten met plasticine appeltjes, peren en bananen voor in de fruitboom:
We sorteerden het fruit per kleur en soort:
Een andere dag deden we dit aan de hand van een kleurendobbelsteen en een beetje later kwam er zelfs een getallendobbelsteen aan bod:
We maakten een puzzelprent. We hebben zelf de stukken geknipt:
In de poppenhoek maakten ze ook lekker eten voor de juf:
Een chronologische volgorde kwam ook aan bod:
Mmmm we maakten zelf fruitbrochettes:
Mmmmm smullen maar:
We deden een teloefening. Dit deden we per twee, dus de kleuters moesten goed samen tellen:
Zwaarste/zwaarder/lichtste/lichter/even zwaar/... We deden het allemaal:
Achteraf mochten de Kleuters dit zelfstandig doen:
Hoe moet het bestek nu juist liggen eigenlijk? Dat weten de kleuters nu:
Mmm, spaghettiiiiiii:
We tekenden een fruitschaal met een voorbeeld:
Aan de hand van een grondplan stippelden we de weg naar de Engelse winkel uit, niet gemakkelijk:
Vertrekken maar. De kleuters wisten hoe we moesten stappen:
Aangekomen:
Opzoek naar iets lekkers:
Aanschuiven aan de kassa:
Betalen maar:
En na al dat gezond eten mochten we eens zondigen. Mmm snoepjes:
Fijn lang weekend iedereen!
Tof dat we over de schouder van onze kapoen mogen meekijken!
BeantwoordenVerwijderenDaar doe ik het voor! :-)
VerwijderenFijn om te lezen!